Jak naturalnie zmniejszyć apetyt? Te metody działają

Nadmierne kilogramy mają zazwyczaj jedną i tę samą przyczynę – nadpodaż kalorii. Jemy zbyt wiele, nie spalamy wszystkiego, co dostarczamy naszemu organizmowi, dlatego tyjemy. To proste równanie i nie ma co się oszukiwać. Dlatego tak istotne w profilaktyce otyłości oraz w odchudzaniu jest ograniczenie apetytu. Jak to zrobić naturalnie i bez skutków ubocznych? Czy jest to w ogóle możliwe?

Wyklucz cukier z diety

apple-18302_1280To rada, która zawsze działa, choć jest niezmiernie trudna we wprowadzeniu w życie. Zarówno cukier, jak i syrop glukozowo-fruktozowy prowadzi do nadmiernych wahań glukozy we krwi, co sprzyja podjadaniu, wszystko z dążenia do zachowania optymalnej wartości tego parametru.

Glukozowa karuzela nie jest korzystna, kluczem do zachowania szczupłej sylwetki powinno być spożywanie nieprzetworzonej żywności, najlepiej przygotowanej z prostych składników odżywczych.

Im produkt jest bardziej przetworzony, tym jest mniej wartościowy (zawiera mniej składników odżywczych  i witamin), a do tego zapewnia krótszy czas nasycenia. Dlatego wybieraj podstawowe produkty i jedz jak najwięcej warzyw, owoców oraz staraj się gotować samodzielnie, dzięki temu będziesz wiedzieć, co jesz.

Osoby, które zaczęły jeść mniej przetworzoną żywność, zauważyły u siebie dziwną prawidłowość – mniejszą ochotę na kaloryczne i niezdrowe składniki odżywcze. Ich organizm otrzymywał to, czego potrzebował i nie dążył do podjadania.

Jedz o tych samych porach

Kontrola apetytu będzie łatwiejsza, jeśli zadbamy o regularne spożywanie posiłków. Warto spożywać w ciągu dnia 5 dań, które uregulują poziom cukru we krwi oraz działanie hormonów. To, co jemy ma wpływ na działanie całego naszego organizmu i wszystkich poszczególnych układów.

Zadbaj o wysoką ilość błonnika

Dane te są powszechnie znane. Błonnik działa jak miotełka, jest niezbędny dla zachowania uczucia sytości. Naturalnie wypełnia żołądek oraz zmniejsza apetyt. Poprzez pęcznienie w żołądku wysyła sygnały do mózgu o nasyceniu. I jemy mniej!

Dobrze przyprawiaj

Liczne badania udowodniły, że na nasz apetyt mają wpływ używane w kuchni przyprawy. Im bardziej intensywny smak dania, tym zjemy mniej. Doskonale na nasze zdrowie działają również przyprawy, takie, jak: kminek, cynamon i kurkuma, które są bogatym źródłem antyoksydantów.

Dbaj o odpowiednie nawodnienie

W każdej diecie powinno znaleźć się wystarczająco dużo wody. Często bowiem pragnienie mylimy z łaknieniem i niepotrzebnie sięgamy po przekąski, zamiast po prostu wypić szklankę wody. Eksperci zalecają, by codziennie towarzyszyła nam butelka mineralnej – woda pita małymi łyczkami to najlepszy prezent nie tylko dla naszej sylwetki, ale również jędrnej i zdrowo wyglądającej skóry.

Oliwa z oliwek na obniżenie apetytu

Seth Roberts, autor „The Shangri-La Diet” jest autorem głośnej metody na zmniejszenie apetytu. Polega ona na piciu oliwy z oliwek z wodą – dwie łyżki pijemy między posiłkami, dwa razy dziennie. To ma skutecznie zmniejszać apetyt i chronić przed podjadaniem.

Słodka przekąska na śniadanie

Jeśli lubimy słodycze, możemy sobie pozwolić na słodkie ciastko lub inną przekąskę na śniadanie, kiedy metabolizm jest największy, a kulinarne grzeszki łatwiej wybaczalne. Rozpoczęcie dnia na słodko pozwoli nam wytrwać w postanowieniu o niejedzeniu słodyczy później. Jednak jeśli mamy wystarczająco silną wolę, warto w 100% zrezygnować z niezdrowych słodyczy.

Moc natury zmniejszająca apetyt

Natura często utrudnia nam zachowanie szczupłej sylwetki – mnogość kalorycznych składników robi swoje, dlatego też od przyrody pochodzi antidotum. Jednym ze sposobów dbania o szczupłą i zdrową sylwetkę jest stosowanie African Mango. Ten tropikalny owoc skutecznie zmniejsza łaknienie oraz pozwala uniknąć podjadania. W jaki sposób to robi? Przeczytaj!

Zostaw komentarz