Brzuch jak marzenie

Ręka do góry, który z panów nie marzy o płaskim brzuchu z tak zwanym sześciopakiem? Tak mi się właśnie wydawało. Problem polega na tym, że liczba „chcących” znacznie rozmija się z ilością takich brzuchów. Co więc zrobić, żeby osiągnąć wymarzony sześciopak?

W zasadzie to nic trudnego. Wystarczy nieco się namęczyć. Wiele zależy od tego z jakiej pozycji wychodzimy. Wiadomo, lata zaniedbań mogą spowodować, że osiągniecie wymarzonego wyniku może kosztować nas trochę więcej zachodu. Warto jednak spróbować.

Może brzuszki?

To chyba najbardziej znane ćwiczenie na brzuch. Wykonuje się je w szkołach na zajęcia w-f. Co ciekawe, to jedno z tych ćwiczeń, które jest „unisex”. Mogą je wykonywać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Oczywiście panowie potrzebują nieco więcej powtórzeń. Warto wiedzieć, że brzuszki wykonywane nieumiejętnie mogą doprowadzić do przeciążenia kręgosłupa. Z drugiej strony potrafią one w znaczący sposób wzmocnić mięśnie brzucha. Ważna jest regularność ćwiczeń. Wystarczy tak naprawdę zacząć od 20-30 brzuszków dziennie. Pamiętajcie jednak, aby się nie przetrenować. Istnieje wiele szkół, które w inny sposób nakazują wykonywanie tego ćwiczenia. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Jeśli będziecie ćwiczyć brzuszki – jak wspomniałem – w miarę regularnie, to dodatkowo w pewnym momencie wyrzeźbicie odpowiedni kształt brzucha.

Szóstka Weidera

To chyba najpopularniejszy zestaw ćwiczeń na płaski brzuch. I znowu, mogą go wykonywać zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Cały program obejmuje 6 ćwiczeń, a ich wykonywanie (przy zwiększanej liczbie powtórzeń) trwa dokładnie 42 dni. Stopniowo zwiększa się ilość serii. Ważne jest to, aby cała szóstkę Weidera wykonywać praktycznie bez przerwy. Każde powtórzenie ćwiczenia należy wytrzymać około 3 sekund (w momencie kiedy mięśnie brzucha są napięte). Pamiętajcie też, aby wykonywać poszczególne ćwiczenia starannie i sumienne trzymać się rozpisanego planu.

Brzuch jak marzenie

To tylko przykłady ćwiczeń na mięśnie w tej okolicy naszego ciała. Tak naprawdę pole do popisu mamy ogromne. Wszystko zależy od naszego zaangażowania. To jednak tylko połowa sukcesu. Ciężko, abyśmy uzyskali płaski brzuch jeśli nie zadbamy o odpowiednią dietę. Koniec więc z objadaniem się bez umiaru. Tłuste jedzenie to coś, czego należy bezwględnie unikać. Nikt nie mówi o stosowaniu rygorystycznej diety, ale dobrze by było zadbać o to, aby Wasz codzienny jadłospis był zdrowy. Liczba kalorii również powinna być trzymana na wodzy. Nawiasem mówiąc, poza ćwiczenia na brzuch, dobrze jest zadbać o inną aktywność fizyczną. Oprócz tego, że stracimy na wadze, to jeszcze będziemy zdrowsi.

Można się oczywiście wspomagać odpowiednimi suplementami diety. Tutaj jednak ostrzeżenie. Nie w każdym wypadku dany preparat jest dobry. Warto najpierw spojrzeć na jego skład. Przykładem bezpiecznego preparatu jest Sigma Skin Abdominal Toning. Dodatkowo skutecznym, a to przecież liczy się najbardziej. To dzięki niemu można zredukować tłuszcz zgromadzony wokół brzucha.

Wracając jeszcze na koniec do ćwiczeń, mała podpowiedź, która ułatwi walkę o płaski brzuch. Starajcie się co jakiś czas, nawet w pracy napinać mięśnie brzucha. To doskonale pozwala je kontrolować, a przy okazji – przy odpowiedniej serii powtórzeń – wzmacnia je.

1 Komentarz

Zostaw komentarz