Aktywna na rowerze

Kilka korzyści naraz. Wystarczą dwa kółka i trochę chęci. W zamian otrzymasz piękną cerę, zgrabną sylwetkę, gładkie ciało, więcej energii i dobre samopoczucie. Dlatego zamiast opracowywać plan odchudzania, już dziś: zejdź do piwnicy i wyjmij z niej rower. Zamiast karnetu na siłownię, który kosztuje około 150 złotych, możesz wybrać rower, za którego zapłacisz raz, a będzie Ci służył przez kilka lat do poruszania się po ulicach miast oraz leśnych ścieżek.

Dlaczego warto?

Jazda na rowerze:

  • wzmacnia serce,
  • obniża ciśnienie,
  • reguluje poziom cukru we krwi,
  • poprawa wygląd skóry,
  • pozytywnie wpływa na nastrój,
  • poprawia wygląd sylwetki,
  • pozwala uniknąć korków na drodze,
  • poprawia kondycję.

Dla kogo jazda na rowerze nie jest wskazana?

Generalnie na rowerze mogą jeździć wszyscy: i starsi i młodsi. Osoby zdrowe, a nawet takie, które mają problemy z sercem. Są jednak dolegliwości, które mogą przeszkodzić w jeździe na rowerze – w szczególności problemy z kręgosłupem. O podróży na dwóch kółkach powinny na jakiś czas zapomnieć kobiety w zaawansowanej ciąży, ponieważ upadek z roweru mógłby zaszkodzić rozwijającemu się w brzuchu dziecku.

Spalasz kalorie

Systematyczna jazda na rowerze to dobry sposób odchudzania. Podczas wolnej jazdy można stracić aż 300 kcal w ciągu godziny, szybka jazda pozwala się z kolei pozbyć aż 600 kcal w ciągu sześćdziesięciu minut. Jazda na dwóch kółkach działa długofalowo: przyspiesza przemianę materii. Dzięki niej można jeść dużo więcej, a i tak nadmiar kalorii nie zostanie odłożony.

Lepsza kondycja

Marzysz o tym, by wejść bez zadyszki na piąte piętro lub bez trudu przetańczyć całą noc? Jazda na rowerze Ci w tym pomoże. Dzięki systematycznemu pedałowaniu nie będziesz miała również problemów z wzmożonym wysiłkiem, obrzękiem nóg oraz z żylakami. Podczas jazdy na rowerze poprawia się krążenie, krew pływa po całym ciele, nie zalegając w żyłach i nie rozściągając ich nadmiernie.
Uwaga: jeśli na początku jazdy na rowerzem, będziesz odczuwała bóle nóg, możesz zmniejszyć ten problem, smarując nogi żelem zawierającym w składzie wyciąg nz kasztanowca. Jeśli dawno nie jeździłaś na rowerze, bardzo ważne jest również to, byś zaczynała jazdę od półgodzinnej przejażdżki trzy razy w tygodniu, stopniowo wydłużając czas trwania jazdy do dwóch godzin. Dla poprawy kondycji najlepsza jest podróż ze zmiennym tempem: pięć minut wolno oraz pięć minut szybszej jazdy. Każdą podróż rowerem zaczynaj od rozgrzewki po płaskim terenie. Powinna ona trwać co najmniej 15 minut i odbywać się w formie spokojnego poruszania się.

Rower pomoże Ci zlikwidować cellulit

Specjaliści od walki z pomarańczową skórką przekonują, że jazda na rowerze doskonale pomaga zwalczać cellulit oraz idealnie nadaje się jako sport, którego uprawianie ma działanie profilaktyczne. Pedałowanie aktywizuje mięśnie nóg i mięśnie brzucha. Ruch to bowiem prosty sposób na wygładzanie powierzchni ud. By jeszcze bardziej poprawić efektywność swoich działań, poleca się połączyć jazdę na rowerze z dietą oraz z pielęgnacyjnymi preparatami antycellulitowymi, zwłaszcza Revitol Cellulite.
Jazda na rowerze pomaga zmniejszyć tkankę tłuszczową, pobudza układ krążenia oraz pozwala usunąć z organizmu toksyny. Grudki na udach bardzo szybko znikają. Jednak, by cieszyć się takimi efektami, należy każdego dnia zwiększać intensywność wysiłku. Poleca się wydłużać czas jazdy na rowerze lub też wybierać trudniejsze trasy, które jeszcze bardziej zaktywizują do wysiłku.

Piękna cera

Rozwój cywilizacji zamknął nas w pomieszczeniach. Za mało czasu spędzamy na świeżym powietrzu, gdzie nasz organizm i nasza skóra mogą się dotlenić. Jazda na rowerze pozwala połączyć wszystko, co korzystne: ruch, przyjemność podróżowania, spalanie kalorii i świeże powietrze.

Jeśli zależy Ci na pięknej cerze, wybierz trasę biegnącą przez parki, lasy. Unikaj jazdy w pobliżu ruchliwych, groźnych ulic.

Zanim jednak zdecydujesz się podróżować na rowerze, zadbaj o skórę, smarując ją kremem ochronnym z filtrem UV. Pamiętaj, że nawet w pochmurne dni słońce opala, a będąc w ruchu możesz podrażnić delikatną skórę. Dlatego oprócz twarzy posmaruj odsłonięte części ciała: zwłaszcza uda, kolana, ramiona, plecy i szyję.

4 komentarze

  • Ja korzystam zarowno ze stacjonarnego, gdy zimno na dworze i gdy pogoda sprzyja z normalnego i bardzo sobie chwale taki sposób dbania o kondycje i wydolnośc oddechowa 😉

  • Cóż, jestem większym leniem. Korzystam z rowerku stacjonarnego. Mniejsze korzyści, ale… mi nie zależy jak kobietom na urodzie, tylko kondycji 😉

    Polecam te rozwiązanie dla leniwych.

  • rower odkurzony. smigam na nim juz od dobrego miesiaca…szkoda, ze teraz nastal sezon burzowy ;/

Zostaw komentarz