Dieta Abs

Dieta Abs to spis zaleceń, które pomagają osiągnąć szczupłą i umięśnioną sylwetkę. Z założenia wskazówki te kierowane są do mężczyzn, jednak w praktyce wykorzystywane są również przez kobiety. Twórcą jadłospisu Abs jest David Zinczenko, redaktor magazynu „Men’s Health”, który nie tyle wskazuje, jakich pokarmów i składników spożywczych nie wolno jeść, co –  jakie dostarczać, by móc się cieszyć sylwetką kulturysty. Chcesz poznać receptę na zachwycające bicepsy i pięknie ukształtowane mięśnie brzucha? Przeczytaj!

Proste i jasne zasady

Dla sportowców, kulturystów zasady diety Abs to nic odkrywczego. Częste jedzenie małych porcji posiłków ze szczególnym uwzględnieniem w nich „chudego” białka oraz nieprzetworzonych węglowodanów oraz systematyczne ćwiczenia fizyczne – to dwa główne zalecenia diety.

Należy jeść przynajmniej sześć razy dziennie, nie dopuszczając do sytuacji, kiedy żołądek jest pusty i grozi nam napad wilczego głodu. Drugie ważne zalecenie z zakresu sposobu odżywiania się to spożywanie dużej ilości koktajli. Do ich przygotowywania należy użyć chudego mleka, niskotłuszczowych jogurtów, świeżych lub mrożonych owoców. Co nam są w stanie dać takie owocowe koktajle? Przede wszystkim można je szybko i łatwo przygotowywać, zaspokajając ochotę na słodycze i skutecznie zapełniając żołądek. Ponadto zawarty w koktajlach wapń, według badań, pozwala spalić tłuszcz i ograniczyć jego produkcję przez organizm. Koktajle można pić zamiast posiłku lub między poszczególnymi daniami.
W efekcie systematycznego wdrażania wyżej wspomnianych zasad można spodziewać się utraty zbędnej wagi oraz w miejsce nadmiernego tłuszczyku ukształtowanie zachwycających mięśni.

12 produktów spożywczych

Dieta Abs to jedzenie w szczególności 12 produktów spożywczych wymienionych poniżej:

  1. Migdały, orzechy,
  2. Fasola i rośliny strączkowe
  3. Szpinak i zielone warzywa
  4. Chude mleko, jogurty, sery, twarogi
  5. Niesłodzone, naturalne płatki owsiane
  6. Jaja
  7. Drób i ryby– chude mięso z indyka, kurczak
  8. Oliwa z oliwek
  9. Naturalne masło orzechowe bez cukru
  10. Pełnoziarniste pieczywo i płatki śniadaniowe
  11. Maliny, jagody,
  12. Odżywki białkowe

Do śniadania i kolacji należy włączać produkty przynajmniej z dwóch wyżej wymienionych grup. Trzy/cztery pozostałe posiłki powinny zawierać przynajmniej jeden produkt z jednego wyżej wspomnianych. Koniecznie jest takie przyrządzanie posiłków, by były one różnorodne. Trzeba dbać o to, by posiłki były bogate w białko.

Jak ćwiczyć?

Będąc na diecie Abs, należy wybierać ćwiczenia siłowe. Według twórcy diety, takie treningi pozwalają przyspieszyć metabolizm i tym sposobem zaktywizować spalanie tłuszczy.

Czego unikać?

  • Alkoholu – który zwiększa łaknienie, ogranicza produkcję hormonu wzrostu i zmniejsza wydzielanie testosteronu –  utrudniając budowę mięśni.
  • Liczenia kalorii – to bardzo frustrujące i czasochłonne zadanie.
  • Konsekwencji 🙂 – autor diety pozwala raz w tygodniu zjeść coś, na co ma się ochotę, zapominając o zaleceniach i wskazówkach, jakimi kierować się trzeba przez resztę tygodnia.

Co jeszcze możesz dla siebie zrobić?

Możesz zwiększyć skuteczność swoich działań poprzez włączenie do diety suplementów diety gwarantujących szybszy przyrost masy mięśniowej. Z dietą Abs bardzo dobrze uzupełniają się produkty:

Zostaw komentarz