Mięśnie brzucha nienawidzą monotonii! Nie rozleniwiaj ich brzuszkami!

Ćwiczysz mięśnie brzucha, jednak nie widzisz efektów? Być może popełniasz jeden z podstawowych błędów – rozleniwiasz mięśnie, powtarzając ciągle ten sam zestaw ćwiczeń? Zobacz, jak aktywizować brzuch w bardziej efektywny sposób.

Różnorodne ćwiczenia

Na mięśnie brzucha najkorzystniej wpływają ćwiczenia wykonywane w różnych pozycjach – stojącej, leżącej, a nawet siedzącej. Nie pozwól sobie na nudę! Nie wykonuj ciągle tych samych zestawów ćwiczeń! Postaraj się je jak najczęściej urozmaicać! Dostarczaj jak najczęściej mięśniom nowych bodźców!

Obok brzuszków (przeczytaj, jak prawidłowo wykonywać to ćwiczenie) aktywizuj swój brzuch w różnych pozycjach. Stojąc, ugnij lekko nogi i przenoś ciężar ciała z jednej nogi na drugą. Kołysz lekko biodrami. Poruszaj miednicą w przód, w tył oraz w bok. Powtórz ćwiczenie w trzech seriach po osiem powtórzeń.

Oprócz spinania mięśni brzucha, zadbaj również o ich rozciąganie. Ćwiczenia tego typu są równie ważne, jak napinanie brzucha. Stając w lekkim rozkroku, postaraj się dotknąć ręką jak najwyżej, jakbyś próbowała sięgnąć sufitu. Aktywizuj w ten sposób raz jedną, raz drugą rękę.

Nie zapomnij o aktywności aerobowej

Napinanie i rozluźnianie mięśni nie wystarczy! Potrzebne są również ćwiczenia aerobowe, czyli takie, które oprócz kształtowania mięśni brzucha, pozwalają uatrakcyjniać wygląd całego ciała, wyszczuplając sylwetkę. Wybierz najlepszą dla siebie aktywność – bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, taniec. Spędzaj na niej przynajmniej 40 minut trzy razy w tygodniu. Podczas spacerowania staraj się stawiać stopy, zaczynając od pięty, poruszając przy tym biodrami,w  ten sposób najbardziej zaktywizujesz ciało do spalania tłuszczu. Kiedy tylko możesz – czekając w kolejce do kasy, na przystanku autobusowym, napinaj i rozluźniaj mięśnie brzucha.

Pamiętaj o odpoczynku

Zaczynając spalanie tłuszczu z brzucha, często działa się nierozważnie. Zamiast systematycznie zwiększać aktywność fizyczną i na początku nazbyt się nie przemęczać, szybko nabawiamy się zakwasów, co sprawia, że dużo łatwiej usprawiedliwić brak aktywności fizycznej w kolejnych dniach. By nie dopuścić do braku konsekwencji, niezbędne jest wykonywanie ćwiczeń w systematyczny sposób poprzez rozsądne zwiększanie nakładów sił.

Mięśnie brzucha warto ćwiczyć co drugi dzień, pozostawiając sobie jedną dobę na ich regenerację.  Pozwoli to uzyskać najlepsze z możliwych efektów!

2 komentarze

Zostaw komentarz