Dieta cellulitowa

Wszelkiego rodzaju wahania masy ciała sprawiają, że skóra traci jędrność. W związku z jej utratą szybciej pojawia się cellulit. Dieta antycellulitowa polega głównie na utrzymaniu stałej wagi i usuwaniu toksyn z organizmu. To drugie osiągniemy to pijąc minimum 2 litry wody dziennie.

Jeżeli walka z cellulitem ma być skuteczna nie wystarczy tygodniowa, miesięczna czy nawet roczna dieta. Najskuteczniej działa zmiana sposobu odżywiania się i wprowadzenie aktywności fizycznej.
Zmiana zasad żywienia…

  • Zrezygnuj z fast foodów.
  • Jedz mało i często (3-5 posiłków dziennie).
  • Myśl o tym co jesz – dostarczaj wszelkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze.
  • Ogranicz sól i cukier.
  1. Sól- zatrzymuje wodę w organizmie, zwykłą kuchenną można zastąpić solą nisko sodową, którą również warto ograniczać.
  2. Cukier – słodycze to puste kalorie. Można go zastąpić suszonymi owocami (są również słodkie a dodatkowo zawierają złożone węglowodany) bądź ciastkami zbożowymi.
  • Odstaw tłuste potrawy. Kotlety w panierce gotuj na parze, ewentualnie piecz. Jeżeli jednak nie możesz oprzeć się smażonemu kotletowi, usmaż go bez panierki.
  • Zwykłe przyprawy zastąp ziołami – bazylia, estragon, majeranek, kolendra – nadają się do tego idealnie.
  • Kawa – dobrze działa zewnętrznie, źle wewnętrznie. Zakwasza organizm przez co utrudnia usuwanie toksyn z organizmu, wzmaga apetyt i sprzyja odkładaniu się tłuszczyku na brzuchu. Jeżeli nie możesz funkcjonować bez kawy ogranicz się przynajmniej do jednej filiżanki dziennie. Kawa stosowana na ciało poprawia ukrwienie tkanek, wygładza ciało i zmniejsza cellulit.
  • Codziennie staraj się wypić przynajmniej 2 litry wody. Najlepsza jest woda niegazowana z małą zawartością sodu (np. Bonaqua,
    Vita, Kinga Pienińska, Nałęczowianka, Jurajska, Actic). Dodając plasterek cytryny (wit. C) nie tylko oczyszczasz organizm z toksyn ale również wspomagasz odbudowę kolagenu.
  • Zielona herbata oczyszcza organizm – włącz ją do napojów w ciągu dnia.
  • Zrezygnuj z palenia. Osłabia ono naczynia krwionośne przez co pojawiają się obrzęki. Wszelkie używki sprzyjają odkładaniu się w komórkach substancji szkodliwych.
  • Potas działa przeciwobrzękowo dlatego też spożywaj pomidory, ziemniaki, sałatę, buraki, cukinie, suszone owoce (śliwki, banany, marchew, morele), marchew, szpinak, orzechy.
  • Dobrze działają również produkty moczopędne np. seler, czereśnie, arbuz, pietruszka, truskawki.
  • Warzywa i owoce są źródłem witamin i soli mineralnych, wody, błonnika. Powinny stanowić dodatek do każdego posiłku. Najlepsze są świeże, ale również można spożywać mrożonki. Ograniczamy jedynie kokos i awokado ponieważ zawierają tłuszcz i są bardziej kaloryczne. Warzywa przyspieszające materię to: cykoria, seler, maliny, szpinak, grejpfruty, jabłka i truskawki. Suszone owoce zastępujące słodycze to np.: śliwki, figi, banany, daktyle.
  • Polecane produkty lekkostrawne to: ciemne pieczywo, ryby, buraki, brukselka, kasza gryczana, ryż brązowy, mąka razowa. Te produkty zawierają błonnik dzięki czemu wolniej je trawimy i na dłużej czujemy sytość.
  • Dobrze jest zrezygnować z klusek, makaronów jasnych i potraw mącznych.
  • Staraj się wprowadzić do jadłospisu produkty bogate w witaminę B. Znajdziemy ją w jajkach, drożdżach, kiełkach zbóż, zielonych i żółtych warzywach.
  • Nie zapomnij także o kwasach tłuszczowych omega 3,6 i 9. Zapobiegają odkładaniu tłuszczu i przyśpieszają jego śniadanie.
  1. Omega-3 znajduje się w rybach (łosoś, pstrąg, halibut, makrela), oleju (lnianym, rzepakowym, arachidowym), migdałach, orzechach włoskich i tofu.
  2. Omega-6 odnajdziemy w dyni, orzechach, pestkach słonecznika, pestkach winogron, oleju z wiesiołka, słonecznika, ogórecznika i arachidowym (tych olei nie smażymy).
  3. Omega-9 znajduje się w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym canola, ziarnach sezamu.

Jeżeli zastosujesz się do wyżej wymienionych zasad lepszego odżywiania z pewnością walka z cellulitem przyniesie lepsze rezultaty.

Zostaw komentarz