Ćwiczenia na cellulit

Jest wiele skutecznych metod walki z cellulitem. Możesz zastosować specjalną dietę albo spróbować kremów antycellulitowych. Niektórzy idą na łatwiznę i poddają się operacji odsysania tłuszczu nie mając pojęcia, że zabieg ten w przypadku cellulitu jest całkowicie niepotrzebny. Chciałbym zaprezentować inny sposób pokonania tych brzydkich, pomarańczowych plam. Cellulit nie ma szans!

Oto ćwiczenia na cellulit, które zalecają od lat trenerzy fitnessu:

Ćwiczenie pierwsze: Zastosuj klęk podparty, unieś nogę do góry w tył jednocześnie ją prostując. Napnij mocno mięśnie pośladkowe przez trzy sekundy i powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 powtórzeń z minutą przerwy pomiędzy nimi.

Ćwiczenie drugie: Połóż się na boku, nogę przy ziemi zegnij, drugą podnieś do góry. Utrzymuj ją napinając mięśnie przez trzy sekundy i opuść do pozycji wyjściowej.  Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 powtórzeń z minutą przerwy pomiędzy nimi.

Ćwiczenie trzecie: Połóż się na brzuchu, ręce spleć pod podbródkiem. Unieś wyprostowane nogi natrzy sekundy, napinając przy tym mięśnie pośladkowe. Opuść je do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 powtórzeń z minutą przerwy pomiędzy nimi. Ważne! Ćwiczenia tego nie mogą wykonywać osoby mające problem z odcinkiem lędźwioiwym kręgosłupa!

Ćwiczenie czwarte: Przyjmij podobną postawę jak w ćwiczeniu drugim. Nogę unieś do góry, a następnie opuść w przód do poziomu, po czym wróć do pozycji wyjściowej. W każdej fazie zatrzymuj się na trzy sekundy napinając mocno mięśnie. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 powtórzeń z minutą przerwy pomiędzy nimi.

Ćwiczenie piąte: Stań w ćwierć przysiadzie. Jedną nogę miej wysuniętą do przodu, a drugą do tyłu. Wstań prostując nogi w kolanach, napinając przy tym mięśnie ud i pośladków. Ćwiczenie wykonuj w czterech seriach po 10 powtórzeń z minutą przerwy pomiędzy nimi.

Na wykonanie powyższych ćwiczeń poświęcisz nie więcej niż pół godziny dziennie. Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do aktywności fizycznej, powyższe zadania mogą się na początku wydać ciężkie. Z czasem jednak się przyzwyczaisz. Przewagą tej metody na cellulit jest to, że poza usunięciem niechcianego tłuszczu poprawisz swoją kondycję oraz ogólny stan zdrowia. Pamiętaj, żeby ćwiczyć regularnie, wtedy efekty będą najlepsze. Po jakimś czasie możesz wykonywać więcej serii, plan ćwiczeń zależy tylko od Ciebie, Twoich chęci i tego, ile możesz poświęcić wolnego czasu na ćwiczenie swojej sylwetki. Aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, powinnaś połączyć ćwiczenia ze zdrową dietą, przede wszystkim ogranicz spożycie cukrów oraz potraw bogatych w tłuszcze.

Trzymam kciuki za powodzenie terapii!

Zostaw komentarz