Ćwiczenia fizyczne – najczęściej zadawane pytania

siłowniaĆwiczenia fizyczne mogą bardzo dobrze wpływać na zdrowie całego ciała. Lekarze zalecają je także przy niektórych chorobach oraz dolegliwościach. Dzisiaj dowiesz się o co najczęściej pytają pacjenci, którym zaleca się ćwiczenia jako formę terapii. Pamiętaj, że ćwiczenia fizyczne nie są wyłączenie dla ludzi chorych. Jeśli jesteś zdrowy, aktywność fizyczna może zapobiec powstawaniu chorób.

1. Dlaczego ćwiczenia są zalecane w moim stanie? Czy leki nie wystarczą?
Lekarze zalecają ćwiczenia fizyczne jako dodatek do terapii lekami. Przez ćwiczenia możesz poprawić swój stan zdrowia o wiele bardziej niż samymi lekami. Ćwiczenia fizyczne są zalecane dla osób z chorobami takimi jak: choroba Parkinsona, artretyzm czy przewlekła zaporowa choroba płuc. Dodatkowo ćwiczenia wpływają bardzo dobrze na układ krążenia oraz poprawiają nastrój.

2. Jakie ćwiczenia zaleca się dla mojego stanu zdrowia? Jakiego rodzaju ćwiczeń unikać?
Jeśli do tej pory nie byłeś aktywny fizycznie, zacznij od regularnych spacerów. Jest ponad 50 programów ćwiczeń zalecanych przy różnych chorobach. Zapytaj swojego lekarza o najodpowiedniejszy z nich.

3. Czy leki mogą wpływać na moją zdolność do ćwiczeń?
Tak. Niektóre leki powodują efekty uboczne takie jak na przykład dezorientacja. Jeśli zaczniesz ją odczuwać, upewnij się, że masz gdzie usiąść i odpocząć. Niektóre leki mogą wpływać także na częstotliwość pracy serca. Upewnij się lekarza, że możesz ćwiczyć przy lekach jakie bierzesz.

4. Czy muszę schudnąć przez rozpoczęciem ćwiczeń?
Nie koniecznie. Zacznij od chodzenia. Z czasem zwiększaj stopień intensywności ćwiczeń. Pomoże Ci to zrzucić zbędne kilogramy, które pojawiają się wraz z wiekiem.

5. Ostatnio ćwiczyłem lata temu. Czy nie jest za późno aby znowu zacząć?
Nigdy nie jest za późno aby zacząć czerpać profity z ćwiczeń fizycznych. Pamiętaj tylko o tym, aby zaczynać powoli i dopiero po jakimś czasie zwiększać intensywność ćwiczeń. Twój organizm musi przyzwyczaić się do ponownej aktywności.

6. Jak zacząć?
W internecie jest wiele poradników dla początkujących. Poszukaj jednego z nich.

7. Jak dużo muszę ćwiczyć?
Wystarczy 30 minut ćwiczeń aerobowych, 5 dni w tygodniu, aby doznać ich pozytywnego wpływu na zdrowie. Istnieje także opcja, która zakłada 20 minut intensywnych ćwiczeń, 3 razy w tygodniu.

8. Czy muszę zapisać się na siłownie?
Nie koniecznie. Możesz równie dobrze ćwiczyć w domu lub w pobliskim parku. Zaproś przyjaciela do wspólnych ćwiczeń, aby pozostać zmotywowanym.

9. Czy muszę kupować specjalny sprzęt?
Nie. Istnieje wiele wariantów ćwiczeń, które nie wymagają specjalnego ekwipunku.

10. Mam wiele wyjazdów służbowych? Jak mogę utrzymać ciągłość ćwiczeń?
Ćwicz zawsze rano, po przebudzeniu. W wielu hotelach są dostępne siłownie, skorzystaj z nich.

Zostaw komentarz