12 faktów dotyczących diety

Aby dieta była zdrowa i skuteczna, należy dokładnie wiedzieć, na czym polega dobre żywienie. Krąży wiele mitów, postaram się je obalić w tym artykule. Oto dwanaście najważniejszych faktów dotyczących odchudzania:

  • Tendencja do nadwagi nie jest cechą dziedziczną. Niestety, jeśli ważysz za dużo, to prawdopodobnie masz złe nawyki żywieniowe i łatwo je przekazać swoim bliskim. To chyba główny czynnik myślenia, że otyłość jest dziedziczna.
  • Przybieranie na wadze jest często powiązane z brakiem ruchu. Jeśli chcesz schudnąć, zacznij ćwiczyć lub biegać, nie kosztuje to wiele wysiłku, a przynosi znakomite rezultaty. Zmniejszysz w ten sposób również ryzyko chorób serca.
  • Różnice hormonalne sprawiają, że kobiety mają zwiększoną tendencję do jedzenia, w związku z czym częściej mają problemy z prawidłową wagą. Należy pamiętać, że to mężczyźni mają zwiększone dzienne zapotrzebowanie na energię.
  • Wielu ludzi częściej odczuwa ochotę na sięgnięcie po coś do jedzenia wtedy, gdy niczym się nie zajmują. Znajdź sobie jakieś ciekawe zajęcie, nie będziesz myślał o przekąskach.
  • Jeśli chcesz zrzucić kilogramy tak, żeby nie wracały, musisz koniecznie zmienić swoje nawyki żywieniowe.
  • Jeśli chcesz zrobić na złość często powracającemu głodowi, jedz posiłki bogate w błonnik. Nie tylko pokonasz głód, przyniesie to znacznie więcej korzyści Twojemu organizmowi.
  • Niskokaloryczne substytuty dla chleba, masła czy napojów gazowanych pozwolą utrzymać się w diecie znacznie łatwiej.
  • Produkty mające ułatwić odchudzanie rzecywiście pomagają, ale tylko na krótką metę. Jeśli będzie je stosować zbyt długo, pozytywne efekty ustaną. Z kolei, gdy je odstawisz, będzie to groziło efektem jo-jo. Proponuję nie zaczynać w ogóle ich spożywania. Z kolei warto korzystać z supresantów apetytu, ich działanie wpłynie pozytywnie na Twoją dietę.
  • Ograniczanie płynów nie pomaga w diecie i może być groźne dla Twojego zdrowia.
  • Dzieci łatwiej potrafią znieść dietę, jeśli cała rodzina zmieni nawyki żywieniowe. Pamiętaj, że odchudzanie wśród nieletnich powinno być stosowane tylko w ściśle określonych przypadkach.
  • Osobom, które mają problem z utrzymaniem diety, mogą szukać pomocy u profesjonalnych dietetyków. Otworzone zostały także grupy pomocy, w których razem z innymi możesz przedyskutować swoje problemy.
  • Osiągniesz sukces tylko wtedy, gdy przyzwyczisz się do swojej diety i polubisz ją. Nie daj się zniechęcić ewentualnym niepowodzeniom. Wspomagaj swój program odchudzania specjalnym zestawem ćwiczeń. Próbuj tak długo, aż osiągniesz sukces. To przyniesie Ci ogromną satysfakcję!

Zostaw komentarz