Zasady zdrowego odżywiania

zdrowe odżywianieJak bardzo dobrze wiadomo, nie ma jednej magicznej diety, która jest zdrowa i zbilansowana. Istnieją za to ogólne zasady zdrowego żywienia, które można stosować, aby uzyskać dobry i zdrowy plan żywieniowy. Poniżej przedstawimy Ci 7 najważniejszych rzeczy o których musisz pamiętać jeśli zdrowa dieta ma być Twoją codziennością.

1. Jedz jedzenie z każdej grupy produktów.
Jeśli nie jesteś wegetarianinem i nie masz diety przepisanej przez lekarza to powinieneś mieć zróżnicowaną dietę. Zdrowe żywienie to przede wszystkim różnorodność spożywanych produktów. Codziennie powinieneś jeść produkty z grup takich jak: mięso, owoce, warzywa, tłuszcze, produkty zbożowe.

2. Węglowodany powinny być z grupy uwalnianych powoli z niskim indeksem glikemicznym.
Takie węglowodany spowodują, że będziesz czuć się syty przez dłuższy czas. Skuteczna dieta opiera się przede wszystkim na takich węglowodanach. Powinny być one zawarte w każdym posiłku.

3. Przyjmowany tłuszcz powinien być przede wszystkim nienasycony.

  • wybieraj mięso, które ma mniej tłuszczu
  • odcinaj widoczny tłuszcz
  • regularnie jedz rybę
  • używaj masła/margaryny w skromnych ilościach

4. Jedz wystarczającą ilość kwasów Omega-3.

  • wybieraj nierafinowane oleje
  • wypróbuj oleje zawierające kwasy Omega-3
  • alternatywą może być jedzenie tłustej ryby

5. Jedz więcej błonnika.
Błonnik naturalnie reguluje pracę układu trawiennego i sprawia, że uczucie sytości trwa dłużej.

6. Unikaj ukrytego tłuszczu i cukrów.
Duże ilości powyższych składników jest zawartych w przetworzonym jedzeniu. Przed jedzeniem tych produktów dokładnie przeczytaj etykietę.

7. Wybierz zdrowe przekąski.
Alternatywą dla słodyczy może być przekąska w postaci owoców lub warzyw. Doskonale smakują i maja wiele witamin.

Wiemy doskonale, że nie będziesz w stanie stosować się do tych zasad cały czas. Po prostu upewnij się, że codziennie będziesz się stosował do jakiejś zasady, a zdrowe odżywienie powoli wejdzie Ci w nawyk.

1 Komentarz

  • Zdrowe odżywianie jest dość proste, co widać po wymienionych tu wskazówkach. Chciałbym tylko dodatkowo podkreślić rolę zróżnicowanych posiłków – cieszę się, że znalazły się na pierwszym miejscu. Często kojarzymy tłuszcze z czymś złym, a tak nie jest! Są one niezbędne do naszego życia. Zagrożeniem jest nadmierne ich spożywanie, co w dzisiejszych czasach zdarza się bardzo często. Nie należy dążyć do całkowitej eliminacji lipidów.

Zostaw komentarz