Zalety zdrowotne aktywności fizycznej

Zalety zdrowotne aktywności fizycznejKorzyści płynące z aktywności fizycznej są dużo większe niż tylko perspektywa zmieszczenia się w mniejszy rozmiar. Regularna aktywność fizyczna możesz zmniejszyć Twoją szansę na zachorowanie na pewne choroby. Dokładne poznanie zalet płynących z ćwiczeń pozwoli Ci pozostać zmotywowanym w swoich postanowieniach.

Różne rodzaje aktywności powodują różne rodzaje korzyści dla zdrowia. Im więcej się ruszasz tym bardziej jest pewne, że odczujesz zalety zdrowotne ćwiczeń. Poznaj cztery różne poziomy aktywności fizycznej i to jakie korzyści z nich płyną.

Siedzący tryb życia
Siedzący lub nieaktywny tryb życia to taki w którym ćwiczysz mniej niż trzy razy w tygodniu. Siedzący tryb życia prowadzi prosto do przybierania na wadze oraz w skrajnych przypadkach do otyłości. Zmniejszenie aktywności fizycznej prowadzi do zwiększenia szansy na zachorowanie na pewne choroby, w tym na cukrzycę.

Aktywny tryb życia
Aktywny tryb życia to taki w którym ćwiczenia są codziennym towarzyszem. preparaty odchudzające to pojęcia z reguły obce i niepotrzebne ludziom o aktywnym trybie życia. Takie osoby spalają minimum 150 kalorii dziennie.

Poniżej przedstawiamy przykłady umiarkowanej aktywności fizycznej:

  • chodzenie z pracy i do pracy – 15 minut w każdą stronę
  • grabienie liści – 3o minut
  • granie w koszykówkę – 20 minut

Korzyści zdrowotne płynące z aktywnego trybu życia to: niższy poziom cholesterolu, zmniejszona tkanka tłuszczowa, kontrolowanie ciśnienia krwi, zwiększony metabolizm. Osoby aktywne fizycznie odczuwają poprawę swojego zdrowia oraz samopoczucia oraz sprawiają, że zmniejsza się u nich ryzyko zachorowania na przewlekłe choroby.

Umiarkowany program ćwiczeń
Umiarkowany program aktywności fizycznej zakłada ćwiczenia angażujące układ sercowo-oddechowy na okres 20-60 minut, 3-5 razy w tygodniu. Może także także zawierać ćwiczenia siłowe i rozciągające.

Przykłady ćwiczeń:

  • jogging – 30 minut, 3 dni w tygodniu
  • energiczne chodzenie – 30 minut, 3-5 dni w tygodniu
  • trening siłowy – zestaw ośmiu ćwiczeń, 2 dni w tygodniu

Osoby mające umiarkowany program ćwiczeń odczuwają wszystkie plusy aktywnego trybu życia. Osiągają również wzrost kondycji, zwiększenie wydolności układu sercowo-oddechowego, wzrost siły oraz wytrzymałości.

Energiczny program ćwiczeń
Energiczny program ćwiczeń zakłada aktywność przez 20-60 minut w większość dni tygodnia. Plan może zawierać ćwiczenia aerobowe, trening interwałowy, trening siłowy oraz rozciąganie.

Przykłady ćwiczeń:

  • bieganie – 45 minut, trzy razy w tygodniu
  • trening interwałowy – dwa dni w tygodniu
  • trening siłowy – trzy dni w tygodniu

Osoba z energiczny programem ćwiczeń odczuje wszystkie korzyści płynące z poprzednich poziomów aktywności fizycznej. Zauważy także efekty takie jak: szybkie odchudzanie czy duży wzrost kondycji i wydolności.  Energiczna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zachorowania na pewne choroby. Nalezy jednak pamiętać, że zwiększa także ryzyko przetrenowania lub urazu.

2 komentarze

  • Wszyscy wiedzą że aktywność ruchowa pozytywnie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu jednak coraz mniej czasu tej aktywności poświęcamy.Szybki rozwój techniki spowodował,że godzinami siedzimy przed TV,komputerem zapominając o naszej kondycji fizycznej.A przecież wystarczy już zwykły spacer każdego dnia by poprawić nasze samopoczucie…zacznijmy dbać o nasze ciało i zdrowie…

Zostaw komentarz