Dieta Haya

dieta-hayaZdrowe odżywianie jest coraz częściej poruszanym tematem. Wychodząc waszym oczekiwaniom naprzeciw prezentujemy kolejną dietę – jest to dieta Haya. Dieta Haya została stworzona około 1900 roku przez dr Williama Haya. Głównym założeniem tej diety jest teoria, że ciało nie może jednocześnie radzić sobie z białkiem i węglowodanami. Dr Hay zakładał, że rozdzielenie tych składników odżywczych zwiększy lekkostrawność diety. Dieta Haya jest to skuteczna dieta, która jednocześnie jest zdrowa i lekkostrawna.

Dieta zakłada, że dzisiejsze nawyki żywieniowe mają następujące wady:

  • niskie eliminowanie toksyn
  • jedzenie małych ilości warzyw i owoców
  • złe łączenie jedzenia

Głównymi właściwosciami diety Haya są:

  • zmniejszenie ilości białek i mniejsze spożywanie przetworzonego jedzenia
  • zwiększona eliminacja toksyn
  • zwiększenie ilości jedzonych warzy i owoców
  • nie łączenie jedzenia

Dieta zakłada, ze powinno się jeść jak najwięcej warzyw i owoców (60% spożywanego dziennie jedzenia) w stanie surowym. Zakłada również, że jedzenie białka i produktów skrobiowych (nie powinny być jedzone razem) nie powinno być częstsze, niż co 3-4 godziny. Twórca diety uważał, że zdrowe żywienie wg. jego planu dietetycznego skutecznie zmniejsza stres.

Plusy diety Haya:

  • ilość jedznia nie jest regulowana
  • dozwolone naturalne przekąski
  • można schudnąć stosując tą dietę

Minusy diety Haya:

  • brak naukowych podstaw
  • nie można się ściśle stosować (niektóre pokarmy zawierają jednocześnie białka i skrobię)
  • trudna do stosowania przez dłuższy czas
  • skomplikowana lista produktów, których nie można łączyć

Zostaw komentarz