Skuteczna dieta

skuteczna dietaSkuteczna i bezpieczna dieta powinna zawierać produkty, które są dobre dla Twojego zdrowia oraz częstotliwość i wielkość posiłków. Ważne jest, aby pamiętać, że skuteczna dieta i odchudzanie nierozerwalnie łączy się ze zdrowym i aktywnym trybem życia. Zapewne zapytasz teraz co w takim razie powinieneś jeść. Poniżej znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.

Czy jeśli posiadałbyś najnowszy model Ferrari to wlałbyś do baku niskiej jakości paliwo? Pewnie, że nie! Właśnie w ten sposób powinieneś myśleć również o swoim ciele.

Czego powinienem unikać?

  • biały chleb oraz ryż,
  • gotowe posiłki i fast food,
  • każde jedzenie zawierające konserwanty i barwniki,
  • tłuszcze nasycone i tłuszcze trans,
  • czekolada, ciastka, lody, kremy itd.,
  • każdego źródła z dużą zawartością kalorii,
  • alkohol, a szczególnie piwo.

Spożywanie pustych kalorii sprawi, że chwilę później znowu będziesz odczuwał głód, co spowoduje, że zjesz następny posiłek. W rezultacie dostarczysz do organizmu więcej kalorii, niż wymaga tego zapotrzebowanie. Efektem będzie wytworzenie tłuszczu przez ciało.

Co powinienem jeść?

  • pełnoziarniste produkty
  • orzechy (umiarkowane ilości)
  • warzywa i owoce
  • kurczak bez skóry
  • chude mięso (umiarkowane ilości)
  • ryba

Podczas przygotowania potraw używaj oliwy z oliwek. Dostarcza ona niezbędne tłuszcze i witaminy.

Co przyśpiesza metabolizm?

  • jedzenie bogate w błonnik
  • ryby morskie lub oceaniczne (ważne, aby nie były hodowlane)
  • jagody
  • oliwa z oliwek extra virgin
  • białka z jajek
  • woda

Jak często powinieneś jeść?

Optymalna ilość posiłków to około 5 dziennie. Z taką częstotliwością jedzenia Twoje ciało będzie miało szybszy metabolizm i unikniesz tzw. zapchania kaloriami. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety skonsultować się z lekarzem czy Twoje zdrowie nie czyni żadnych przeciwwskazań.

Zostaw komentarz