13 wskazówek zdrowego żywienia

Przestrzeganie zasad dobrego żywienia, nie jest tak trudne, jak się większości ludzi wydaje. Podstawą diety jest różnorodność posiłków. Jest to konieczne, gdyż w ten sposób można dostarczyć organizmowi wszystkiego, co niezbędne dla jego funkcjonowania. Oto 13 wskazówek dotyczących prawidłowego odżywiania:

  • Jedz dużo owoców i warzyw. Zawierają “dobre” węglowodany, a poza tym zapewniają dostawę ważnych witamin i minerałów.
  • Upewnij się, że Twoja dieta zawiera zielone, pomarańczowe i żółte owoce i warzywa, takie jak marchew lub cytrusy. Zawarte w nich proteiny podnoszą odporność organizmu.
  • Ogranicz spożywanie potraw zawierających duże ilości cukru.
  • Ogranicz tłuszcze zwierzęce. Zawarty w nich cholesterol jest groźny dla układu krążenia.
  • Nie jedz potraw z chemicznie przetworzonym tłuszczem roślinnym, używanym często w produktach z supermarketów i fast foodach.
  • Jedz więcej ryb i orzechów. Dostarczają tłuszczów nienasyconych. Używaj oliwy zamiast masła czy margaryny.
  • Pilnuj, aby dzienne spożycie cholesterolu nie przekroczyło 300mg.
  • Spraw, aby Twoja dieta była urozmaicona, nie jedz tych samych potraw dzień po dniu.
  • Ograniczaj spożywane porcje. Jedz tyle, aby zaspokoić swój głód. Nie przejadaj się.
  • Jedz potrawy zawierające wapń. Jest niezbędny dla zdrowia Twoich kości i zębów. Jeśli nie potrafisz przyjąć potrzebnej ilości wapnia w trakcie posiłków, zażywaj suplementy.
  • Staraj się zażywać witaminy i minerały w trakcie posiłków, unikaj suplementów, z których witaminy są w większości wydalane, bo organizm nie ma czasu, aby je rozpuścić.
  • Kontroluj swoją wagę. Optymalnie by było, jeśli zużywałbyś tyle energii, ile przyjmujesz w trakcie posiłków. W razie konieczności zacznij ćwiczyć lub uprawiać sport.
  • Jeśli pijesz alkohol, ogranicz go. Jeden drink dla kobiet i dwa dla mężczyzn. Drink jest definiowany jako 300g piwa, 120g wina lub 90g wódki. Alkohol dostarcza dużej ilości kalorii, ale nie zawiera żadnych składników odżywczych.

1 Komentarz

  • Do powyższych rad warto dołączyć zwiększenie częstotliwości posiłków. Jedz mniej, ale częściej. Istotne jest nie podjadanie w trakcie przerw między posiłkami. Odstępy powinny wynosić 3-4 godziny. Ważne jest jedzenie ostatniego posiłku co najmniej 2 godziny przed snem.

Zostaw komentarz