Nie ograniczaj ćwiczeń z powodu zimna

cwiczeniaNiska temperatura nie oznacza, że trzeba rezygnować z ruchu. Zima też może być doskonałą porą, aby stosować ćwiczenia na odchudzanie. Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak bezpiecznie robić ćwiczenia, kiedy na zewnątrz jest minusowa temperatura.

Zima może frustrować nawet najbardziej zmotywowanych sportowców. Wiele osób pakuje swój sprzet do ćwiczeń razem z letnimi ubraniami i rezygnuje w tym okresie z jakiegokolwiek ruchu. Wytrwanie w swoich postanowieniach o zdrowym trybie życia może dać wspaniałe efekty – a szczególnie zimą.

Ćwiczenia zimą doskonale poprawiają nastrój i zwiększają ogólny poziom energii. Badania mówią także o ich pozytywnym wpływie na zwiększenie odporności organizmu.

Jeśli zastanawiasz się teraz na tym, że troszkę nudno będzie robić dziesiątki kilometrów na bieżni to masz rację. Tylko kto powiedział, że musisz zostawać w domu?! Nie, wcale nie musisz! Powiemy Ci jak można ćwiczyć zimą na dworze i sprawić, że będzie to bezpieczne i efektywne, a przede wszystkim będzie dostarczać rozrywkę.

Oto rady jak ćwiczyć kiedy za oknem szaleje zima:

  • Skonsultuj to ze swoim lekarzem. Pierwszym krokiem musi być konsultacja z lekarzem. Musisz wiedzieć czy ćwiczenie przy Twoim stanie zdrowia może powodować jakieś komplikacje.
  • Nie przesadzaj z ubraniami. Głównym błędem ćwiczących zimą jest ubieranie się zbyt ciepło. Ćwiczenia fizyczne generują dodatkowe ciepło. Ubierz się na tak zwaną cebulkę. Wystarczą 3-4 warstwy cienkiego ubrania. Możesz je zdejmować, kiedy przyjdzie taka potrzeba, a później założyć z powrotem.
  • Chroń swoje kończyny. Koniecznie ubierz rękawiczki i ciepłe buty. W przeciwnym wypadku możesz nabawić się odmrożeń.
  • Użyj kremu z filtrem. Tak, kiedy jest zima również można się opalić! Promienie słoneczne odbite od śniegu mogą Cię poparzyć jeśli nie będziesz mieć na sobie kremu z filtrem.
  • Pij duże ilości wody. Pij duże ilości wody zarówno przed, w trakcie, jak i po treningu. Nawet jeśli nie jesteś spragniony. Jeśli Twoim priorytetem jest odchudzanie to tym bardziej musisz o to zadbać.
  • Zwracaj uwagę na wiatr. Jeśli wiatr ma dużą prędkość to zostań w domu. Przez wiatr odczuwalna temperatura może spaść nawet o 10 stopni.
  • Uważaj na oznaki odmrożeń i hipotermii. Jeśli tylko pojawią się jakiekolwiek objawy – przerwij ćwiczenia i skonsultuj się z lekarzem.
  • Pozostań zmotywowany. Dobra motywacja zapewni Ci radość z osiąganych celów oraz poprawi humor i chęć do działania.

1 Komentarz

Zostaw komentarz