Menopauza – definicja

menopauza Menopauza jest to naturalny proces powodujący zatrzymanie menstruacji. Należy zaznaczyć, że jest to kompletnie naturalna rzecz – to nie żadna choroba! Może jednak spowodować u Ciebie pewne dolegliwości, takie jak: kłopoty ze snem, wahania nastrojów, poczucie osamotnienia i smutek.

Objawy menopauzy mogą być uciążliwe dla niektórych, ponieważ zmienia się wtedy cała gospodarka hormonami w organizmie. Menopauza nie oznacza wcale końca świata. Masz przed sobą jeszcze połowę życia. Większość kobiet menopauzę uważa za coś pożądanego, w końcu nie muszą się martwić objawami menstruacji i niechcianą ciążą.

Objawy
Pierwsze objawy menopauzy pokazują się w okresie do jednego roku po ostatniej menstruacji. W Stanach Zjednoczonych jest to około 51 rok życia kobiety. Menopauza charakteryzuje się takimi objawami jak:

  • Nieregularne miesiączki
  • Zmniejszenie płodności
  • Suchość w pochwie
  • Problemy ze snem
  • Wahania nastrojów
  • Zwiększona podatność na przybieranie wagi
  • Zmniejszenie grubości włosów
  • Utrata pełności piersi
  • Uderzenia gorąca

Czynniki ryzyka
Menopauza jest zazwyczaj naturalnym procesem jednak są sytuacje, które mogą ją przyśpieszyć. Oto one:

  • Wycięcie macicy
  • Chemoterapia i radioterapia
  • Przedwczesny zanik funkcji jajników

Gdzie szukać pomocy?
Jeśli szukasz pomocy w przejściu przez okres menopauzy zgłoś się do Twojego lekarza. Pomoże Ci on kontrolować Twoje zdrowie i doradzi jak sobie radzić z objawami menopauzy.

Testy i diagnoza
W większości kobieta sama wie o tym, że zaczęła się menopauza. Jednak jeśli nie jesteś pewna to Twój lekarz może zlecić badania krwi. Są to badania, które mierzą poziomy FSH i estrogenu. Jeśli masz już menopauzę to poziom FSH będzie podwyższony, a poziom estrogenu niski.

Komplikacje
Jest wiele dolegliwości, które mogą się pojawić w trakcie menopauzy. Znając je możesz w porę im zapobiec.

  • Choroby układu krążenia – kiedy poziom estrogenu maleje, automatycznie wzrasta ryzyko chorób układu krążenia. Aby, zmniejszyć ryzyko śmierci możesz podjąć następujące kroki – rzuć palenie, zmniejsz wysokie ciśnienie, regularnie ćwicz, znajdź dietę bogatą w tłuszcze nienasycone oraz warzywa i owoce.
  • Osteoporoza – osteoporoza jest chorobą w której Twoje kości stają się słabe. Możesz jej zapobiec przyjmując wapń i witaminę D.
  • Nietrzymanie moczu – dzieje się tak  z powodu utraty elastyczności przez kobiece narządy rozrodcze.
  • Zwiększenie wagi ciała – możesz zapobiec temu poprzez jedzenie mniejszej ilości kalorii i bardziej zdrową dietę. Na naszym blogu znajdziesz więcej informacji na temat zdrowego odżywiania.

Leczenie farmakologiczne
Niektóre przypadki wymagają podawania leków, aby zmniejszyć objawy menopauzy. Oto kilka sposobów jakie może zalecić lekarz, aby kobieta łatwiej mogła przejść przez ten okres.

  • Terapia hormonalna,
  • Słabe antydepresanty,
  • Gabapentin,
  • Clonidin,
  • Estrogen pochwowy.

Domowe sposoby na menopauzę
Istnieją domowe sposoby, aby zapobiegać objawom menopauzy. Poniżej przedstawiamy kilka z nich i wierzymy, że wam pomogą:

  • Ubieraj się lekko, aby zapobiec uderzeniom gorąca.
  • Zmniejsz dyskomfort w pochwie poprzez używanie lubrykantów.
  • Zoptymalizuj swój sen poprzez techniki relaksacyjne.
  • Zwiększ siłę swoich mięśni miednicznych poprzez tzw. ćwiczenia Kegela.
  • Stosuj zdrową dietę
  • Bądź aktywna fizycznie
  • Nie pal
  • Zaplanuj regularne kontrole lekarskie

Medycyna alternatywna
Na rynku są również preparaty naturalne, które pomagają zmniejszać objawy menopauzy. Są to preparaty godne polecenia ponieważ nie zawierają żadnych syntetycznych składników i są w 100% bezpieczne.

3 komentarze

  • ZDROWIE ORAZ DOBRE SAMOPOCZUCIE MUSZĄ BYĆ WYNIKIEM JEDZENIA, CZYSTEGO ORAZ ENERGETYCZNEGO POŻYWIENIA:
    Głównie bez toksyn i oczywiście nie powodującego; OTYŁOŚCI czy też CUKRZYCY typu 2. Zdecydowanie uważam, że konsumowanie różnych produktów spożywczych w oparciu o tabele tzw. INDEKS ŻYWIENIOWY, tj. IŻ produktu; wystarcza aby MENOPAUZĘ lub nawet przejściowe osłabienia przechodzić sprawnym żwawym krokiem.

  • __PODPOWIEDŹ:
    BH.44.
    KOBIETY w MENOPAUZIE muszą mieć energię, najlepiej z pożywienia. Zdecydowanie uważam, że konsumowanie różnych produktów spożywczych w oparciu o tabele tzw.
    INDEKS ŻYWIENIOWY, tj. IŻ produktu; wystarcza aby MENOPAUZĘ lub nawet przejściowe osłabienia przechodzić sprawnym żwawym krokiem. Samopoczucie musi być wynikiem jedzenia czystego pożywienia, głównie bez TOKSYN i oczywiście nie powodującego; CUKRZYCY typu 2.

    W menopauzie odżywianie to klucz do prawidłowej, prozdrowotnej EGZYSTENCJI. Dlatego ważne jest odkrycie dotyczące chleba przedstawione poniżej. Dzisiaj jest to w kraju absolutnie żywieniowy unikat.

    Pomaga nam w tym mianowicie:
    CHLEB typu KR-IRL, stabilizujący poziom cukru we krwi na wiele godzin.
    Jemy bez większych zahamowań, SMACZNIE i dużo, a przede wszystkim energetycznie oraz BEZ UCZUCIA GŁODU.
    Zmęczenie jest nam wtedy obce, a KREATYWNOŚĆ myślenia zaskakuje nas samych. Zdrowiejmy
    i szczuplejmy zatem !!

    Takie odżywianie NIE JEST DROGIE, a wręcz WYJĄTKOWO TANIE; koszt 1 szt. mini chlebka to 18-20 groszy czyli całodzienne wyżywienie 1 osoby nie przekroczy 2,00 zł.
    Zjadamy mniej droższych produktów, a to dlatego; że Chleb typu KR-IRL syci niewyobrażalnie przez 4-5 godz., ELIMINUJE GŁÓD, gwarantując przy tym odżywienie BIOLOGICZNIE WZORCOWE !!
    To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !!

    Zobacz też:
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

    Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

Zostaw komentarz