Kwasy omega 3: Jak jedzenie ryb pomaga sercu?

Kwas Omega 3Mięso ryb oprócz tego, że jest doskonałym źródłem białka zawiera także korzystne dla organizmu człowieka kwasy omega 3. Dzięki kwasom omega-3 serce jest zdrowe i wspaniale działa.

Jeśli martwisz się o choroby serca – niezależnie od tego czy już chorujesz czy chcesz ich uniknąć – powinieneś zamieścić ryby w swojej diecie. Jedzenie ryby raz lub dwa razy w tygodniu może niemal trzykrotnie zmniejszyć ryzyko zgonu na skutek zawału mięśnia sercowego. Badania dowiodły, że to wszystko dzięki kwasowi omega 3!

Czym są kwasy omega 3 i dlaczego tak dobrze działają na serce?
Jedzenie nienasyconych tłuszczy zawartych w rybach może wpływać na obniżenie cholesterolu. Ryby są doskonałym substytutem dla mięsa, ponieważ mięso innych zwierząt nie zawiera takich ilości kwasów omega 3 i tłuszczy nienasyconych.

Jednak to nie jest jedyną zaletą kwasów omega 3. Udowodniono, że kwasy omega 3 przyśpieszają zdolność do uczenia się u dzieci, obniżają ciśnienie krwi, obniża poziom triglicerydów oraz obniżają krzepnięcie krwi.

Czy ważne jest, jaki rodzaj ryby jem?
Tłuste ryby takie jak łosoś czy śledź zawierają większe ilości kwasów omega 3, przez co są bardziej korzystne dla zdrowia organizmu. Również niektóre gatunki pstrąga posiadają stosunkowo wysoką zawartość kwasów omega 3.

Czy jakiś ryb powinienem unikać?
Niektóre gatunki ryb takie jak sum mogą oprócz kwasów omega 3 zawierać kwas arachidonowy, pochodną kwasów omega 6. Kwas arachidonowy w dużych ilościach może działać w sposób niekorzystny na zdrowie serca. Może nawet doprowadzić do zwału mięśnia sercowego.

Jak dużo ryby powinienem jeść?
Zalecana ilość spożywanych ryb w tygodniu to dwie porcje. Porcja powinna zwierać około 85 gramów ryby. W ten sposób możesz być pewny, że dostarczasz kwasy omega 3 w odpowiednich ilościach.

Czy przyjmowanie kwasów omega 3 z innymi pokarmami bądź poprzez suplementy będzie tak samo korzystne dla mojego serca?
Porównanie tych dwóch sposobów przyjmowania kwasów omega 3 wypada na korzyść dostarczania ich poprzez jedzenie ryb. Jednak nie zamyka to drogi dla suplementów i innych pokarmów. Jeśli chorujesz na serce powinieneś skonsultować ze swoim lekarzem przyjmowanie wszelkich suplementów.

3 komentarze

  • omega3 to skarb długowieczności popatrzcie państwo na eskimosów oni jedzą mnóstwo ryb foki wieloryjby przez co nie znają takich chorób jak wieńcowa nadciśnienie to mało?polecam

  • Ja polecam ryby surowe (z pewnego źródła, przebadane) lub gotowane na parze. Wtedy najmniej się traci cennych kwasów omega-3. Wada – trzeba się sporo napocić, żeby takie ryby (szczególnie ugotowane na parze) miały jakiś smak 😉

Pozostaw odpowiedź odyn X