Rady dla nastolatków – jak wysoko urosnąć?

Powszechnie uznawane i powtarzane przez społeczeństwo rady są proste – aby wysoko urosnąć, trzeba zdrowo jeść oraz nie szkodzić sobie. Winne niskiego wzrostu mają być między innymi papierosy oraz inne używki. Co jednak na te doniesienia naukowcy? Czy zgadzają się z tymi stwierdzeniami? A może dają inne rady dla nastolatków?

iStock 000001903280XSmall Rady dla nastolatków – jak wysoko urosnąć?Rośniemy

Według amerykańskiego czasopisma naukowego Scientific America, przez ostatnie 150 lat średnia wysokość ludzi w dobrze rozwiniętych krajach wzrosła o około 10 centymetrów. Za główną przyczynę tak aktywnego wzrostu uznali oni zbilansowane menu młodzieży już od wczesnych lat dziecięcych. Co jeszcze równie istotne różnica wzrostu między poszczególnymi pokoleniami ma ciągle się utrzymywać. Jak wspomóc ten proces? Przeczytaj poniżej.

  1. Jedz dobrze zbilansowanie śniadanie. Nie żałuj sobie świeżo wyciśniętego soku z owoców, jedz pełnoziarniste węglowodany, jogurt, jajka, mleko i ser (dla uzyskania białka oraz wapnia). Witaminy w soku są źródłem cennych witamin, węglowodany dają energię do aktywnego spędzenia całego dnia, białko i ser wpływają na wzrost kości i mięśni.
  2. Po obudzeniu i zjedzeniu śniadania, zjedz jabłko lub banana, które pobudzą Twój organizm do porannych ćwiczeń.
  3. Co najmniej 30 minut poświęć każdego dnia na ćwiczenia. Niech będą to ćwiczenia cardio, takie, jak bieganie, jazda na rowerze oraz pływanie. Dzięki takiej aktywności fizycznej pobudza się przysadkę mózgową do produkcji ludzkiego hormonu wzrostu (HGH).
  4. Ćwicz na drabinkach, zwisając z nich swobodnie, trzymając się nimi dłońmi. To pozwoli Ci wydłużyć i zaktywizować do wzrostu Twój kręgosłup. Dzięki temu możesz urosnąć jeszcze wyższa/y.
  5. Jedz wtedy, kiedy jesteś głodna/y (na przykład mały posiłek co 2-3 godziny). Zbyt obfite posiłki gwarantują wydzielanie dużej ilości insuliny do krwi, co jednocześnie sprawia, że z mniejszą intensywnością pracuje ludzki hormon wzrostu. Tymczasem z małych posiłkami organizm radzi sobie dużo sprawniej. Dlatego lepiej jeść 5-6 lekkich posiłków niż trzy obfite.
  6. Ostatni posiłek jedz przynajmniej 2 godziny przed snem, co usprawnia wykorzystywanie dostarczanej energii i nie pozwala na jej magazynowanie w postaci tłuszczu.
  7. Staraj się utrzymywać prostą sylwetkę. To, że wszyscy naokoło mówią Ci: „nie garb się”, „siedź prosto” ma wpływ nie tylko na to, jak wyglądasz, ale również na to, jak wysoki/a urośniesz.
  8. Nie pal papierosów oraz staraj się nie nadużywać alkoholu.

26 komentarzy

Zostaw komentarz