Czy dieta antytrądzikowa jest skuteczna?

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, co jeść, by cieszyć się ładną cerą? Jak wyeliminować trądzik? Jakie produkty spożywcze nasilają zmiany na twarzy?

Najnowsze badania przynoszą jasny wniosek – okazuje się, że to, co jemy ma wpływ na wygląd naszej skóry oraz na występowanie na niej defektów skórnych. Prawdą według naukowców jest fakt, że odpowiednią dietą możemy zmniejszyć nasilenie trądziku. To dość rewolucyjne stwierdzenie, zwłaszcza konfrontując je z tym, co można było przeczytać w artykułach medycznych wcześniej, w latach ubiegłych – mianowicie, że dieta nie ma większego wpływu na występowanie trądziku. Jaka jest prawda? Czy dieta ma realne znaczenie w leczeniu trądziku, czy też nie?

Dieta przeciw trądzikowi a indeks glikemiczny
Dieta antytrądzikowa to według najnowszych doniesień naukowców jadłospis, który składa się z produktów o niskim indeksie glikemicznym (IG). Najnowsze odkrycia udowadniają, że niejedzenie pewnych produktów pozytywnie wpływa na stan cery.

Dieta antytrądzikowa zakłada odżywianie się produktami, które wolno uwalniają glukozę, co ma przełożenie na powolne wydzielanie się insuliny do krwiobiegu. Co ciekawe obniżenie indeksu glikemicznego poleca się również w trakcie odchudzania oraz podczas walki z cukrzycą. Dieta tego typu powoduje chudnięcie i zmniejszenie ilości androgenów produkowanych przez nasz organizm. Trzeba jednak podkreślić jednocześnie, że badania dotyczące oddziaływania indeksu glikemicznego na stopień rozwoju trądziku stanowią nowe odkrycie naukowców i jak to z takimi odkryciami bywa powinny zostać one powtórzone na większej grupie badanych osób. Dlatego na potwierdzenie skuteczności diety antytrądzikowej w 100% trzeba jeszcze poczekać.

Co jeść? Znane i cenione rady
Dieta na trądzik istnieje również w powszechnej opinii jako sposób odżywiania, który ogranicza spożywanie produktów mogących negatywnie wpływać na stan naszej cery. Bardzo pocieszające jest to, że najnowsze badania wskazują na to, że dieta może mieć bardzo duży wpływ na trądzik. Co w takim razie jeść?

Do potraw zakazanych w powszechnej opinii zalicza się, ogólnie mówiąc, przetworzone jedzenie (zwłaszcza wysoko przetworzone – fast foody, niezdrowe przekąski), ostre przyprawy, cytrusy, mocną herbatę, kakao, czekoladę, majonez itd. Jednak czy rzeczywiście jest to prawda? Czy dieta antytrądzikowa każe te produkty wyeliminować? Okazuje się, że tak. Dieta trądzikowa polega przede wszystkim na wykreślaniu pewnych potraw z jadłospisu.

Rygorystyczna dieta
Dieta antytrądzikowa, jak niemal każda inna dieta, w tym przede wszystkim dieta odchudzająca, jest dość rygorystyczna. Niestety każe ona wykreślić z jadłospisu większość bardzo smacznych potraw i przekąsek.

Zaleca się przede wszystkim maksymalne ograniczenie spożywania wszystkich produktów, które mają w swoim składzie syntetyczne aromaty, benzoesany oraz glikole, czyli dieta ta zakłada niejedzenie słodyczy (czekolady, kakao) oraz ograniczenie picia kolorowych napojów, alkoholu, kawy oraz sztucznych soków. Chcąc poprawić wygląd naszej cery, powinniśmy zwracać szczególną uwagę na jakość spożywanych przez nas tłuszczy zwierzęcych. Raz na zawsze powinniśmy odstawić fast foody oraz niezdrowe przekąski, na przykład chipsy.   Drażniąco na naszą skórę działają również mocne przyprawy (ostre dania) oraz sól, która jest największym sprzymierzeńcem zaskórniaków. .

Co ciekawe negatywnie na stan naszej cery mogą również wpływać owoce (zwłaszcza te importowane), ponieważ na skutek nie do końca odpowiedniego przechowywania ich powstają w nich mitotoksyny. Nie jeść w takim razie w ogóle owoców? Oczywiście, nie należy sobie ich całkowicie odmawia!. Najlepiej jednak wybierać owoce krajowe oraz każdy owoc przed spożyciem dokładnie umyć pod ciepłą wodą.

Z czego powinna składać się dieta antytrądzikowa?
Co w takim razie jeść? Przede wszystkim potrawy bogate w witaminy A, B oraz cynk. To jedyne i najważniejsze zalecenia. Drugim mniej szczegółowym jest po prostu zdrowe odżywianie się.

Dieta antytrądzikowa to przede wszystkim zalecenia, czego nie jeść, dlatego też nie jest ona najłatwiejsza. Jednak efekt, jaki można przy jej okazji uzyskać wart jest zachodu. Może warto spróbować?

4 komentarze

  • JA JEDNAK POLECAM I WSKAZUJĘ, NA NAUKOWĄ WIEDZĘ BIOLOGICZNĄ, ROZSĄDEK ORAZ UMIAR:
    Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu, czyli tzw. NISKIE węglowodany.

    POKARMY O WŁAŚCIWYM DOBORZE BIAŁEK, ORAZ CO NIEZMIERNIE ISTOTNE:
    Nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

    TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
    Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. Skuteczne i warto !! Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. *

  • Moje problemy były duże, głębokie stany zapalne na plecach i twarzy, wizyta u dermatologa 1 -> konsultacja i leki warte 1000 zł około. Podziękowałem, ucze sie w szkole medycznej i zaczołem sam sie leczyć, Oggraniczenie słodyczy! Zdrowe jedzenie ważywa owoce, picie dużej ilości wody, sport i dużo słońca które bardzo pomaga. Przy wiekszych pryszczach maść cynkowa lub tormentiol, plecy mam czyste całkowicie, na twarzy wyskoczy coś zazwyczaj po imprezach i jak mnie dopadnie ochota na czekoladopodobne produkty. Słodycze ograniczyć maxymalnie, woda słońce i warzywa… dużo. Powodzenia

  • Na własnym przykładzie zaobserwowałam nasilanie się trądziku po zjedzeniu czekolady bądź chipsów..
    Myślę jednak, że najbardziej pomoże wizyta u dermatologa!!! Aktulanie stosuję maść z antybiotykiem oraz witaminę PP i moim zdaniem jest poprawa!!! 🙂

  • Trądzik faktyczniek jest uciążliwy i może troche nerwów człowiekowi zniszczyć. Powyższe stwierdzenia mogą wielu osobom w pozbyciu się go i uzyskaniu idealnie gładkiej cery pomóc.

Zostaw komentarz