Najlepsze owoce na odchudzanie

18 lis
Autor: Dorota
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Są pyszne i słodkie. Dostępne przez cały rok w postaci dżemów, galaretek, kompotów czy soków. Mowa oczywiście o owocach.

Zawierają potrzebne do życia składniki, takie jak mikroelementy, witaminy, są soczyste, dostarczają więc również płyny. Dzięki temu, że w swoim składzie mają antyoksydanty biorą czynny udział w profilaktyce starzenia się i antyrakowej.

Najlepsze są oczywiście w postaci surowej, dlatego najlepiej spożywać je w sezonie wiosenno – letnim, nie można jednak zapominać o ich zbawiennym wpływie na organizm w okresie zwiększonego zachorowania na przeziębienie czy grypę.

Cytrusy, dzięki dużej zawartości witaminy C, podnoszą naszą odporność, dzięki zawartości błonnika biorą czynny udział w przemianie materii i zrzucaniu nadmiernych kilogramów.

Powinno się je spożywać pięć razy dziennie, przy każdym posiłku. Ich podawanie można rozpocząć nawet niemowlakom od 4 miesiąca życia. Ważne jest, by nie zabrakło ich w codziennej diecie, najlepiej spożywać porcję dwa razy dziennie.

Owoce są produktami niskokalorycznymi , a zatem zawierają niewielką ilość kalorii, co sprawia, że nie przysparzają nam zbędnych kilogramów. Czy zatem wspomagają proces odchudzania? I tak i nie.

Zawarty w owocach błonnik działa jak miotełka, która wymiata z organizmu substancje szkodliwe, pobudza nasze jelita, przez co proces trawienia zachodzi szybciej. Wraz z wydaleniem niechcianych substancji, następuje również utrata wagi. Dodatkowo błonnik podwaja swoją masę w żołądku, czym hamuje uczucie głodu i potęguje uczucie sytości. Kiedy nie myślimy ciągle o jedzeniu i nie dostarczamy organizmowi kolejnych składników, nie przybieramy na wadze.

Niestety owoce zawierają w sobie również fruktozę – czyli pewien rodzaj naturalnego cukru, który niestety jest, jak donoszą ostatnie badania, najgorszą odmianą cukru, jeżeli chodzi o proces przybierania na wadze. Zanim zatem wybierzemy dla siebie dietę owocową, należy przyjrzeć się zawartości cukru w owocach. Polecane są te bardziej kwaśne. Po pierwsze dlatego, że maja mniej cukru, a po drugie posiadają więcej witaminy C.

Warto zatem wyodrębnić te owoce, które na nasz organizm mają największy wpływ i w największym stopniu wpływają na nasze odchudzanie, czyli utratę wagi .

Pierwszym z nich jest ananas, owoc, który posiada ogromne pokłady witaminy C, ale również takie niezbędne witaminy jak A, B, PP. Dobroczynny wpływ na nasz organizm maja również duże ilości żelaza i wapnia. Zawiera również cenny składnik, który ułatwia trawienie białek i pomaga pozbyć się tłuszczu – enzym bromelia. W 100 gramach owocu znajduje się 12 gram węglowodanów, 1 gram białek i ani grama tłuszczu. Uprawia się go w Tajlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Afryce.

Kolejnym przykładem jest grapefruit. Można go spotkać w trzech odmianach: czerwonej, żółtej i zielonej. Posiada w sobie duże ilości witaminy C i błonnika, który ułatwia trawienie. W 100 gramach owocu nie ma ani odrobiny tłuszczu, za to mamy 9,8 gramów węglowodanów i 0,6 gram białka. Owoce uprawia się na Kubie, w Argentynie, Stanach Zjednoczonych i Afryce Południowej.

Innym reprezentantem owocowej rodziny jest arbuz. Dzięki swoim właściwościom moczopędnym, oczyszcza organizm z toksyn, jest zalecany chorym na nerki. Nie zawiera tłuszczy i dostarcza 28 Kcal energii w 100 gramach owocu. Najczęściej występuje w Turcji i Chinach.

Jeżeli chodzi o dietę to polecane są również nasze rodzime owoce – jabłka i gruszki. Dostarczają błonnika i poprawiają trawienie.

Można je spożywać w postaci surowej lub przygotować z nich pyszny koktajl – dla odchudzających się 0% tłuszczu, czyli w wersji light. Można je dodawać do naleśników i robić z nich dżemy. Są dobra alternatywą dla dań mięsnych, jeśli tylko dobrze się je przyrządzi.