• Polecane Produkty:
  • ViviComb
  • Slimette
  • Nonacne
  • African Mango

Czy bieganie redukuje cellulit?

5 paź
Autor: Dorota
Oligo.DX - usuwa cellulit w kilka tygodni

Jak wiele osób z nas cierpi z powodu tej dysfunkcji skóry? Niestety coraz więcej. Jest to przypadłość, która nie pozostawia skrupułów. Jak żadna inna nie dba o to, w którym momencie się pojawia. Dotyka nas bez względu na wiek, wzrost, czy wagę. Nie widać pod tym względem w jej preferencjach sprawiedliwości. Zarówno szczupłe, jak i grubsze uda mogą mieć cellulit. Jedyne, co go wyróżnia to fakt jego upodobania w stosunku do kobiet. To właśnie paniom spędza on sen z powiek. Być może jednak jest skuteczne rozwiązanie, może warto wybrać za swoją ulubioną dyscyplinę sportową bieganie?

Warto zdecydować się na bieganie?
Bieganie daje wiele korzyści. Na początku warto poznać te, które oddziałują na nasz cały organizm. Jest to sport idealny na szybkie odchudzanie. Pozwala on zrzucić nawet 400 kcal w ciągu godziny. Jednak najlepsze efekty dla naszego ciała przynoszą systematyczne treningi.  Są one jeszcze lepsze, jeśli przed wyjściem do fitness klubu, gdzie zamierzamy pobiegać na bieżni, wypijemy filiżankę kawy. Najefektywniejsze jest bowiem bieganie na pusty żołądek po wypiciu czarnego trunku. Latem oraz podczas cieplejszych miesięcy możemy oczywiście biegać w pobliskim parku lub w lesie. Jednak by trening taki nie okazał się dla nas nudny, warto wybrać kilka tras i kolejno po nich biegać. Dla zdrowia naszego kręgosłupa najlepiej wybierać drogi leśne, niekorzystnie biegać po twardym asfalcie. Trzeba jednak uważać na wystające korzenie. Te w lesie czy w parku mogą nam utrudniać pokonywanie kolejnych odcinków drogi. Mogą również doprowadzić do groźnej kontuzji.

Najwięksi profesjonaliści polecają systematyczne, jednak nieagresywne ćwiczenia. Zbyt angażujące partie mięśni ćwiczenia nie pomogą nam zrzucić zbędnych kilogramów, nie zredukują również dla nas cellulitu, mogą spowodować nawet do jego wyostrzeniu. Zbyt szybki i intensywny przyrost mięśni to zaproszenie cellulitu do kolejnego etapu rozwoju.

Bieganie a cellulit

Cellulit pojawia się w momencie zaistnienia problemu z krążeniem. To jedna z głównych przyczyn występowania tej dysfunkcji. Dlatego logicznymi argumentami jest, by jej przeciwdziałać,  korzystając z zalet, jakie gwarantuje sport. Jednak nie każdy rodzaj wysiłku fizycznego będzie dobry. Dietetycy oraz instruktorzy wskazują na ruch o charakterze aerobowym, w tym właśnie bieganie.

Dlaczego nie jest korzystne wybranie innych rodzajów aktywności fizycznych? Z powodu możliwości zbyt intensywnego rozwoju mięśni. Najgorsze pod tym względem są ćwiczenia siłowe, które poprzez rozrost mięśni powodują zazwyczaj zaostrzenie cellulitu. Mięśnie uciskają sąsiednie tkanki, tym samym jeszcze bardziej utrudniają krążenie i powodują nawarstwienie się przyczyn powstania problemu z cellulitem.

Dlaczego bieganie to odpowiednia aktywność fizyczna?

Bieganie pomaga zredukować cellulit, ponieważ pomaga ono usprawnić działanie układu krążenia. Wpływa również na pobudzanie cyrkulacji limfy w naczyniach limfatycznych. Te dwie zalety są już wystarczające, by zmniejszyć problem cellulitu lub całkowicie wykluczyć jego wszystkie widoczne symptomy.

Równie dobre jak bieganie są również inne aktywności fizyczne takie, jak: pływanie, czy aquaerobic. Te dwa ostatnie poza ruchem, odbywają się w wodzie, a żywioł ten jest doskonały do wykorzystania w walce z cellulitem. Partie szczególnie narażone na wystąpienie tego problemu są w ruchu, jednocześnie są masowane i chłodzone. Nie jest tajemnicą, że walka z cellulitem powinna odbywać się również przez masaż oraz ochładzanie narażonych miejsc. Nic tak nie rozleniwia mięśni do walki z tą przypadłością jak ciepła woda, promieniowanie słoneczne, czy to wykorzystywane w solarium. Inne aktywności fizyczne dobre do redukowania cellulitu to: jazda na rowerze, marsze, wycieczki górskie.

 
Kategoria: Cellulit