Błonnik a odchudzanie

Błonnik znajduje się w każdym produkcie pochodzenia roślinnego. Składa się głównie z celulozy, nie jest trawiony przez nasz organizm. W związku z tym przez lata uważano go za niepotrzebny składnik odżywczy. Dziś wiadomo, że jest inaczej. Błonnik ma zbawienny wpływ na pracę jelit, przyspiesza ją o kilkadziesiąt procent. Dlatego zaleca się produkty pełne błonnika jako lekarstwa na zaparcia. Co takiego robi błonnik, że usprawnia pracę jelit?

Ma dwie główne funkcje. Przede wszystkim wchłania produkty fermentacji. Ułatwia również perystaltykę jelit. Oznacza to, że działa na nie jak środek przeczyszczający, dzięki czemu jelita zachowują odpowiednią drożność. Wchłaniając po drodze wodę zwiększa objętość nieczystości, co przyspiesza wydalanie. Błonnik jest idealny dla osób mających problem z regularnym wypróżnianiem.

Błonnik pomaga w walce z otyłością. Jest świetnym sposobem na odchudzanie, ponieważ wchłaniając wodę sztucznie zapełnia żołądek, co z kolei zmniejsza uczucie głodu. To skuteczny supresant apetytu. Każda zdrowa dieta powinna zawierać błonnik. Struktura błonnika ułatwia usuwanie kwasów żółciowych z jelit. Są one używane do produkcji cholesterolu przez wątrobę, gdy ich zabraknie, zmniejszy się również poziom tego tłuszczu we krwi. Dzięki temu ma zbawienny wpływ na układ krwionośny oraz na serce, zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy i chorób serca.

Błonnik opóźnia przemianę węglowodanów poprzez blokadę dostępu do glukozy. Wpływa to na utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi. Dlatego zaleca się spożywanie dużej ilości błonnika cukrzykom. Dodatkowo błonnik pomaga usuwać metale ciężkie oraz wiele innych nierozpuszczalnych, szkodliwych substancji. Eliminuje nawet niektóre substancje rakotwórcze.

Jest jednak parę rzeczy, które trzeba wiedzieć o błonniku. Zbyt duże spożycie tego składnika może spowodować zmniejszenie skuteczności leków, a nawet doustnych środków antykoncepcyjnych. Dlatego powinno lekarstwa przyjmować się dwie godziny po obfitym posiłku, wtedy ryzyko niepożądanych działań spada właściwie do zera. Nie należy połykać zbyt dużej ilości tabletek zawierających błonnik. Jeśli nie zostaną odpowiednio nasycone wodą, zaczynają zwiększać objętość, co może doprowadzić do zablokowania ich w przełyku, a w ostateczności do śmierci.

Rozpuszczalne części błonnika mogą zahamować wchłanianie żelaza, cynku i wapnia. Nie zaleca się podawania zbyt dużej ilości błonnika dzieciom, gdyż to może opóźnić rozwój kości, doprowadzić do ich deformacji lub kruchości.

Dzienne spożycie błonnika powinno kształtować się na poziomie 20-40 gramów dziennie. Pamiętaj, żeby spożywać dużo wody, ponieważ błonnik ją wchłania, co może doprowadzić do odwodnienia.

7 thoughts on “Błonnik a odchudzanie

  1. Spożywanie dużej ilości wody to podstawa przy odchudzaniu.

  2. Ja zachęcam wszystkich do stosowania błonnika xenea. Z wielu błonników przeróżnych firm i postaci, które stosowałam ten jest najlepszy, efekty są zauważalne najszybciej. oecam

  3. nie jesteśmy w stanie jeśc tyle błonnika ile potrzebuje organizm z powodu określonych nawyków – lepiej go suplementować pomidzy posiłkami i kilka godzin od momentu przyjmowania leków

  4. Witam, w sobotę 11 grudnia odbędzie się spotkanie, na którym każdy będzie miał możliwość zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat odchudzania i zdrowia, a także – z racji zbliżających się świąt przekazane zostaną informację jak jeść żeby nie przytyć i co najważniejsze, jak pięknie wyglądać w Sylwestra, czyli porady kosmetycznie i wizażystyczne :) Spotkanie jest bezpłatne, dlatego też ilość miejsc jest ograniczona.W celu rezerwacji miejsca, proszę o maila na adres: justyna.centrumzdrowia@gmail.com

    Pozdrawiam :)

  5. poleca dobry i sprawdzony błonnik

    blonnik +chrom biogarden jest super nie mam dzięki niemu zaparc, panuję nad głodemi schudłam, potrafie dzieki niemu zapanowac nad wagą. Tylko trzeba pamiętać by duzo, dużo pic. jest po prostu genialny!!!!!!!!!!

  6. Przyjmowanie błonnika polepsza perystaltykę jelit i przyspiesza wydalanie, skracając w ten sposób czas kontaktu masy pokarmowej ze ścianami przewodu pokarmowego. Dlatego też dieta bogata w błonnik sprzyja obniżeniu poziomu cholesterolu i trójglicerydów oraz ustabilizowaniu poziomu cukru we krwi. Pomaga również w zaparciach i biegunce oraz oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich. Ja polecam wtedy Błonnik owsiany Gal. Mi on naprawdę pomaga.

  7. odchudz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>