• Sponsorzy:
  • Procerin
  • Revitol
  • Sigma Skin
  • DS Laboratories
  • Leczenie Łysienia
  • Dermalab
  • Nutrina
  • NR-07

Dieta cud

10 sty
Autor: Bartosz
Acai Berry Select - zawiera wyciąg z autentycznej jagody Acai

dieta cud 150x150 Dieta cudDobrze znane są pozytywne aspekty diety śródziemnomorskiej. Jest to dieta, która pozytywnie wpływa na serce i ogólne zdrowie. Naukowcy ostatnimi czasy odkryli, że połączenie kuchni greckiej i włoskiej to istna dieta cud. Nie tylko skutecznie wspomaga odchudzanie, ale i zmniejsza o blisko 20 procent prawdopodobieństwo śmierci z powodu wszystkich chorób.

Oto podstawowe produkty jakie powinny się znaleźć w takiej diecie:

Mnóstwo owoców i warzyw – włączając w to fasolę, groszek i rośliny strączkowe.
Orzechy –
szczególnie orzechy włoskie.
Zdrowe tłuszcze –
takie jak oliwa z oliwek i olej canola.
Czerwone wino -
w umiarkowanych ilościach.
Ryby
- dwa, trzy razy w tygodniu.
Pełne ziarno –
w produktach takich jak chleb, makaron czy ryż.

Nie musisz całkiem wyrzucać swoich przepisów. Oto kilka rad jak wpleść elementy diety śródziemnomorskiej do swoich codziennych posiłków.

Śniadanie
Zamiana normalnego chleba, płatków i innego pieczywa na pełnoziarniste wpłynie dobrze na Twoje serce. Badania przeprowadzone przez Harvard na 43 tysiącach mężczyzn pokazały, że poziom cukru w ich krwi zmniejszył się o połowę.

Lunch
Jedzenie warzyw zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia. Dodatkowo zmniejszają ryzyko powstania raka i chorób z nim związanych o blisko 40 procent. Ponadto kwas foliowy zawarty na przykład w szpinaku korzystnie wpływa na zdrowie mózgu.

Dowiedziono, że u ludzi spożywających warzywa strączkowe, takie jak groszek czy fasola, przez co najmniej 4 tygodnie, zmniejsza się ryzyko chorób serca o blisko 22 procent. Dzieje się tak dzięki ich wpływowi na redukcję „złego” cholesterolu, który tamuje swobodny przepływ krwi przez tętnice.

Obiad
Kwasy Omega 3, zawarte w rybach, działają wyśmienicie na zdrowie serca. Ostatnio odkryto również ich inne działanie. Najnowsze badania twierdzą, że również chronią przed chorobą Alzheimera.

Statystyki pokazują, że mieszkańcy krajów, w których spożycie ryb jest wysokie (Włochy, Grecja) cierpią rzadziej na choroby układu krwionośnego o blisko 30 procent.

Deser
Owoce charakterystyczne dla regionu śródziemnomorskiego, takie jak figi czy daktyle, są bogate w potas i błonnik. Zaleca się spożywanie ich możliwe często, gdyż wpływa to korzystnie na pracę układu pokarmowego oraz krwionośnego. Minerały te odgrywają kluczową rolę w kontroli ciśnienia krwi. Dodatkowo są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy.

Przekąski
Dobrym zamiennikiem dla niezdrowych przekąsek, takich jak chipsy czy słodycze, mogą być orzechy. Mają one doskonałe właściwości obniżające cholesterol.

Korzystając z poniższych rad możesz być pewny, że Twoje życie stanie się dłuższe i zdrowsze:

  • Spożywaj przynajmniej jedną porcję owoców dziennie.
  • Unikaj czerwonego mięsa.
  • Zamień tłuszcze nasycone na olej z oliwek.
  • Jedz różne rodzaje warzyw na raz.

Podobne artykuły:

  1. Dieta śródziemnomorska Jednoznaczne zdefiniowanie i zrozumienie diety śródziemnomorskiej może sprawiać nie lada...
  2. Dlaczego warto jeść orzechy? Ciągle słyszysz, że warto jeść orzechy, jednak jakoś Cię to...
  3. Dieta środziemnomorska bogata w orzechy obniża ryzyko chorób serca Syndrom metaboliczny jest powszechnie nazywany stanem przedcukrzycowym. Syndrom ten określa...
  4. Dieta a choroby serca Każdy dorosły człowiek, niezależnie od wieku, powinien mieć świadomość, że...
  5. Dieta niskowęglowodanowa Dieta niskowęglowodanowa stała się jedną z najpopularniejszych metod odżywiania się w...
 
Kategoria: Diety
  • Pingback: Na czym polega zdrowa dieta? | Blog VitaLab.pl

  • Pingback: Dieta kapuściana | Blog VitaLab.pl

  • Abiernat1

    PRAWIDŁOWA BIOLOGICZNIE, PROZDROWOTNA METODA ODŻYWIANIA:
    Tzw. dla myślącego człowieka powinna AKCEPTOWAĆ wszelkie uwarunkowania naszej przyrody, ewolucją narzucone REGUŁY. Stanowi to trudny problem, ale bez badań; krew, wydzieliny, wydaliny, pierwiastki włosa, jest to absolutnie niemożliwe.

    WTEDY MOŻNA TYLKO PRZERZUCAĆ SIĘ PSEUDO REGUŁAMI:
    Na węch i czucie, również przypuszczenia. Kto zada sobie trud i zbada jak podnosi się poziom cukru przy poszczególnych produktach, jaki jest wpływ tłuszczów i jak, tj. w jakiej ilości się odkładają, jak organizm oddziaływuje na rodzaje białek itd. to wyniki dla wszystkich ludzi są niemal identyczne ew. drobna skala technicznego błędu.

    A WIĘC; PRZY ZWALCZANIU OTYŁOŚCI, WAŻNA JEST WIEDZA:
    Klasyfikująca pożywienie na kategorie uwzględniające zawartość tłuszczów, WYSOKICH węglowodanów, NISKICH węglowodanów; tj. tych które sprzyjają powstawaniu otyłości i cukrzycy typu 2, a które nie, oraz pozostałych składników. Stosunkowo prostym jest zaznajomić się z tabelami pożywienia wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. To wystarcza, aby samemu DECYDOWAĆ o łatwym doborze składników swojej diety, co stanowi na szczęście, rozwiązanie trudnego problemu dotyczącego zwalczania obu chorób. Lekarz rodzinny zdecydowanie, też nam to potwierdzi.