Warzywa i owoce mogą wzmacniać kości
Jedzenie dużej ilości protein i płatków zbożowych zwiększa produkcje kwasów w organiźmie, mowią eksperci. Efektem tego może być zwiększenie wydalania wapnia i w rezultacie słabsze kości.
Nowe badania wskazują na to, że zwięszkenie poziomu związków zasadowych w organizmie poprzez tabletki, bądź jedzenie większej ilości owoców i warzyw, wzmacnia kości.
Badania zostały przeprowadzone na grupie 171 mężczyzn i kobiet w wieku 50 lat i starszych. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni do dwóch grup. Pierwsza przyjmowała placebo, a druga dwuwęglan potasu, dwuwęglan sodu lub chlorek potasu. U ludzi z drugiej grupy zanotowano zmniejszenie wydalania wapnia i przez to wzmocnienie kości.
Normalna dieta osoby w średnim wieku i starszej dostarcza organizmowi duże ilości kwasów. W takim wieku ciało ma zmniejszoną zdolność do wydalania tych związków, co wpływa negatywnie na kondycje układu kostnego.
Aby uniknąć zgubnego wpływu kwasów na kości, zalecane jest spożywanie większej ilości warzyw i owoców w codziennej diecie. Wspomoże to układ kostny i zmniejszy szkodliwy wpływ kwasów na organizm.
—-
Zadbaj o zdrowie swojej tarczycy już teraz! Kup Thyromine
Podobne artykuły:
- Najlepsze owoce na odchudzanie Są pyszne i słodkie. Dostępne przez cały rok w postaci...
- Mężczyźni powinni spożywać więcej owoców i warzyw Czy jesteś tym mężczyzną, który potrzebuje jeść więcej owoców i...
- Organizm może produkować własną aspirynę Kwas acetylosalicylowy, główny składnik aspiryny, może być produkowany samodzielnie przez...

